Dostawa w ok. 4-6 dni

100% Gwarancja Satysfakcji

Darmowa wysyłka od 150 pln

Blog

Czy ćwiczenia siłowe zamienią mnie w Rambo?

To bardzo częste pytanie jakie nasuwa się nam, gdy widzimy hantle i ciężarki na siłowni. Wiele z nas ze strachu przez zbyt męską budową ciała omija je szerokim łukiem i zamiast tego kieruje się ku bieżni. Czy to dobre rozwiązanie? Czytaj dalej.


Ćwiczenia siłowe vs. aerobowe

Zacznijmy od początku. Jest wiele sposobów na grupowanie ćwiczeń, czy to w zależności od ilości osób które je wykonują (jak sporty indywidualne vs. zespołowe), grupy mięśni czy przyrządy. Najpopularniejszym podziałem jednak jest podział ze względu na rodzaj samej aktywności. Dwie główne grupy w tym podziale to ćwiczenia:

  • aerobowe
  • siłowe

Głównym zadaniem ćwiczeń aerobowych jest podniesienie tętna, a głównym zadaniem ćwiczeń siłowych jest praca mięśni. Nie znaczy to oczywiście, że podczas ćwiczeń typu cardio nasze mięśnie nie pracują lub że nasze tętno nie wzrasta podczas treningu siłowego. To jednak są główne cele tych dwóch rodzajów ćwiczeń.

Dlaczego warto robić treningi siłowe?

Wszystkie wiemy dlaczego cardio jest dla nas dobre - podnosi tętno, wspomaga pracę serca oraz płuc i spala tłuszcz. Ale dlaczego warto wprowadzić do swojej codzienności treningi siłowe?

Ćwiczenia siłowe mają niesamowitą przewagę nad ćwiczeniami aerobowymi, bo znacznie lepiej budują mięśnie! Dlaczego to takie ważne? Ponieważ to mięśnie są odpowiedzialne za spalanie tłuszczu w naszym ciele. To one zużywają najwięcej energii do funkcjonowania. Dlatego im więcej mięśni - tym więcej spalonego tłuszczu nawet przy tej samej wadze!

Dlatego, podczas gdy ćwiczenia cardio spalają tłuszcz PODCZAS ćwiczeń, trening siłowy spala tłuszcz nie tylko W TRAKCIE, ale też PO ZAKOŃCZENIU aktywności (aż do 38h po!).

Ale co jeśli moje mięśnie rozrosną się za szybko?

Nie ma się co martwić! Nie staniecie się mięśniakami, tylko dlatego, że podnosicie ciężarki co jakiś czas. Zbudowanie sylwetki Rambo jest trudniejsze niż się wydaje i nie przychodzi z dnia na dzień.

Mężczyźni budują masę mięśniową znacznie łatwiej dzięki testosteronowi. Kobiety średnio powiększają swoją masę mięśniową o połowę wolniej niż oni, a i gdy zapytacie Panów w swoim otoczeniu to na pewno przyznają, że nawet im nie przychodzi to tak łatwo.

Trening treningowi nie równy

Pamiętaj jednak, że nie wszystkie ćwiczenia są dobre dla każdego. Niektórzy chcą szybszego spalania tłuszczu przez krótki okres. Dla tych najlepszym rozwiązaniem są treningi cardio. Pamiętaj jednak, że gdy Twoja wagi spada a Twoje ciało nadal nie jest wyrzeźbione - tracisz nie tylko tłuszcz, ale też mięśnie!

Inni chcą zbudować wyraźnie wyrzeźbione ciało i widocznie umięśnioną sylwetkę - dla nich trening z ciężarami jest w sam raz, jednak należy pamiętać że wtedy nie wspieramy zdrowia naszego serca i płuc, a tylko budujemy sylwetkę.

Jednak dla tych, które szukają długotrwałych rezultatów i chcą nie tylko zrzucić kilka kilogramów, ale też wysmuklić sylwetkę, stworzyć z ciała maszynę naturalnie spalającą tłuszcz i utrzymującą zdrowie serca i płuc - najlepsze jest połączenie ćwiczeń cardio ORAZ ćwiczeń siłowych.

Wspomaganie budowy mięśni

Jeśli chcesz jeszcze lepiej zbudować swoje mięśnie i naprawdę zamienić swoje ciało w maszynę spalającą tłuszcz - sięgnij po Carni Fit. Carni Fit zawiera najczystszą na rynku l-karnitynę prosto ze Szwajcarskich laboratoriów Lonza, która wspiera spalanie tłuszczu oraz regenerację i budowę mięśni. A teraz Carni Fit jest w super ofercie:

Carni Fit 1+1 GRATIS

Kapsułki z l-karnityną, które stymulują spalanie tłuszczu, pomagają rzeźbić ciało i przyspieszają efekty treningów.

Carni Fit 1+1 GRATIS -50%

Normalna cena: 157,80 zł

Twoja cena: 78,90 zł

× Zamknij

Wróć do bloga