Dostawa w ok. 4-6 dni

100% Gwarancja Satysfakcji

Darmowa wysyłka od 150 pln

Blog

Jak wygląda dieta 1200 kcal?

Uprość swoją dietę i schudnij bez wysiłku.

Istnieją dobre i złe sposoby na zrzucenie zbędnych kilogramów. Sprawdź, jak powinien wyglądać Twój jadłospis, aby szybko uzyskać widoczne rezultaty.  

Aby schudnąć, potrzebny jest deficyt kaloryczny, ale jak duży powinien on być?  

Najlepiej jest samemu oszacować swoje potrzeby, ale z doświadczenia wiemy, że większość kobiet w stanie spoczynku spala 1,200–1,500 kcal na dobę. Aby utrzymać stałą  masę ciała, każda aktywność wymagałaby spożycia dodatkowej  ilości kalorii, dlatego dzienne zapotrzebowanie energii u kobiet szacuje się na około 1800–2000 kcal.

Jeśli szukasz sposobu na zrzucenie wagi, dietetycy polecają odjęcie 300–500 kcal od wartości spalanych kalorii, tworzy to tzw. deficyt kalorii.  

Jednak jeśli zależy Ci na szybkiej metodzie, to najlepszy rezultat osiągniesz dzięki diecie 1,200 kcal. Niektórzy specjaliści uprzedzają, że zejście poniżej tej liczby kalorii może skutkować niezaspokojeniem wszystkich potrzeb żywieniowych, spowolnieniem metabolizmu iI wzmożonym łaknieniem.

Chcesz szybko zrzucić na wadze? Codziennie postaw na 1,200 kcal

Teoretycznie jedzenie 1,200 kcal dziennie oznacza stosowanie diety niskokalorycznej. Jednak jeśli robisz to rozsądnie, ta ilość kalorii może być wystarczająca do zaspokojenia Twoich potrzeb odżywczych.

Kiedy decydujesz się na niskokaloryczną dietę 1,200 kcal, wtedy musisz stosować kilka zasad, żeby zachować zdrowie.

  • Podnieś liczbę spożywanego białka i błonnika, a obniż liczbę tłuszczów

(Tłuszcze zawierają największą liczbę kalorii w gramie, dlatego staraj się utrzymywać je na niskim lub średnim poziomie, ale nie pozbywaj się ich całkowicie z jadłospisu.  Kobiety szczególnie potrzebują tłuszczów w swoich posiłkach, zarówno nasyconych, jak i nienasyconych. 

  • Nie zapominaj o bezskrobiowych warzywach i owocach o niskiej zawartości cukru  

(Mają one niską kaloryczność, ale są bogate w błonnik i cenne składniki odżywcze – idealne połączenie, jeśli chcesz pozbyć się tych uporczywych zachcianek na „coś do zjedzenia”).

  • Pij dużo wody – w miarę możliwości 2-3 litry. 

(Woda nie tylko syci na pewien czas, ale również pomaga trawić i wydalać toksyny, które przeciążają Twoje ciało).

Oto jak wygląda dieta 1,200 kcal – przykładowy plan posiłków

Śniadanie

JAJKA UGOTOWANE NA MIĘKKO ZE SZPARAGAMI GOTOWANYMI NA PARZE I STARTYM PARMEZANEM


Zamiast szparagów:  szpinak, papryka, pomidor, ogórek…

Zamiast jajek: puszka tuńczyka w zalewie, połowa małej piersi z kurczaka, 200 g tofu

Przekąski w ciągu dnia

ORZECHY BRAZYLIJSKIE I GARŚĆ ORZECHÓW

Alternatywy: Migdały i orzechy brazylijskie trudno jest zastąpić. Migdały mają najmniejszą wartość kaloryczną, a orzechy brazylijskie są jedynymi, które zawierają dzienne zapotrzebowanie selenu w jednym orzechu. Jednak jeśli chcesz je zastąpić innymi rodzajami, zmniejsz porcję o połowę i delektuj się takimi, na które masz ochotę. Jeśli tylko nie są prażone, wszystkie orzechy są bardzo zdrowe. 

Lunch

3-KOLOROWA SAŁATKA Z KURCZAKIEM, OLIWĄ Z OLIWEK, OCTEM JABŁKOWYM I OCTEM WINNYM

Obiad

LEKKA ZUPA WARZYWNA Z KALAFIOREM, SELEREM, MARCHEWKAMI, POMIDORAMI I GROCHEM

Alternatywa: Składniki mogą być zamienione na jakiekolwiek inne warzywa, które lubisz. Nie używaj tylko więcej niż 1 małego ziemniaka i 2 małych marchewek.

Jeszcze jedna rada… Kiedy jesteś na diecie niskokalorycznej, zażywaj suplementy z witaminami

To najlepszy wybór. Nie chcesz przecież cierpieć na niedobór witamin, kiedy próbujesz schudnąć. Przyjmowanie suplementów witaminowych zapewni Twojemu organizmowi to, czego mu potrzeba.

Spróbuj żelków TummyTox – są pyszne, a mają moc zwykłej kapsułki z witaminami.

Wróć do bloga