Dostawa w ok. 4-6 dni

100% Gwarancja Satysfakcji

Darmowa wysyłka od 150 pln

Blog

Deficyt kaloryczny - wszystkie najważniejsze informacje

Uważasz na to co jesz, może nawet ćwiczysz, ale tłuszcz kurczowo trzyma się Twojego brzuszka? Być może Twój deficyt kaloryczny jest zbyt mały! Sprawdź jak go obliczać i dlaczego jest taki ważny poniżej.


Czym jest deficyt kaloryczny i po co go stosujemy?

Deficyt kaloryczny to stan kiedy nasze ciało dostaje mniej kalorii niż potrzebuje do codziennego funkcjonowania. Deficyt kaloryczny jest niezbędny w procesie odchudzania, jednak należy zachować rozsądek podczas jego wdrażania. Zacznijmy od początku…

Podstawowe informacje

Wszystko, co spożywamy (no, może oprócz wody…) zawiera kalorie. Kalorie to tak naprawdę jednostki energii, które nasz organizm zużywa do codziennego funkcjonowania. Nasze ciało naturalnie potrzebuje określonej ilości kalorii każdego dnia. Wykorzystuje je ono do trawienia pokarmu, oddychania, ale też prostych czynności takich jak siedzenie czy podnoszenie kubka z kawą do ust. Oczywiście podczas intensywnego treningu aerobowego spalamy znacznie więcej kalorii niż podczas siedzenia przed telewizorem.

Co z nadmiarem?

Wiele osób jednak przyjmuje więcej kalorii niż ich ciało zużywa w ciągu dnia. Dlaczego to tak ważne? Mianowicie każda kaloria, której ciało nie zdoła spalić zostaje odłożona w postaci dodatkowego tłuszczu! Więc jeśli zależy nam na zgrabnej sylwetce musimy zwracać uwagę na ilość przyjmowanych i zużywanych kalorii.

Zakładając, że w tym momencie Twój balans kaloryczny wynosi 0 (nie jest ujemny ani dodatni) Twoje ciało utrzymuje stałą wagę. Podczas, gdy Twoje ciało nie spala wszystkich dostarczanych mu kalorii - tyjesz, a gdy dostarczasz ich zbyt mało - chudniesz. Wydaje się to logiczne, prawda? Jednak należy uważać aby nie przesadzić w żadną stronę!

Jak osiągnąć ujemny balans kalorii?

Deficyt kaloryczny, czy też ujemny balans kalorii, powinien zachowywać się w przedziale 300-500 kcal aby zapewnić sobie optymalną utratę wagi i możemy go osiągnąć na trzy sposoby:

  • przyjmować mniejszą ilość kalorii,
  • zużywać większą ilość kalorii lub
  • połączyć obie metody.

Jeden z najpopularniejszych sposobów na odchudzanie polega na ograniczeniu spożywanego pokarmu bez wyłączania dużych grup żywności potocznie nazwana dietą MŻ, która pomaga w osiągnięciu tego stanu, jednak wymaga pewnego stopnia wyrzeczeń.

Drugim sposobem na deficyt kaloryczny jest sprawienie aby nasze ciało spalało ich więcej. Ten stan możemy sobie zapewnić dzięki ćwiczeniom lub z pomocą suplementów diety takich jak Booty Tone, który aktywuje hormon adiponektyny, przez co nasze ciało naturalnie spala więcej kalorii. Chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź tu:

Tummy Tox Booty Tone

Innowacyjna formuła stymulująca spalanie tłuszczu. Dziennik Motywacyjny GRATIS!

Tummy Tox Booty Tone -54%

Normalna cena: 85,90 zł

Twoja cena: 39,90 zł

× Zamknij

Wróć do bloga