Dostawa w ok. 4-6 dni

100% Gwarancja Satysfakcji

Darmowa wysyłka od 150 pln

Blog

3 powody, dla których witamina D jest niezbędna dla utraty wagi

Prawdopodobnie obiło Ci się o uszy, że witamina D działa cuda dla Twojego układu odpornościowego. Ale co może Cię zaskoczyć, to fakt, że tzw. witamina słońca jest również bardzo ważna dla utraty wagi. Czytaj dalej, aby poznać 3 powody, dla których dodanie jej do diety może w końcu pomóc Ci zrzucić kilogramy.

Badania sugerują, że dostarczanie ciału odpowiedniej ilości witaminy D może pomóc w utracie wagi. Jednak prawie 50% ludzi na świecie zmaga się z niskim poziomem witaminy D. Ale jak to w ogóle możliwe? Zwykle to wynik kombinacji czynników, z których najbardziej zaskakującym może być nadwaga.

Nadwaga – zaskakujący czynnik ryzyka niedoboru witaminy D

Badania pokazuję, że jeżeli masz nadwagę, jesteś bardziej narażony na niedobory witaminy D. Dzieje się tak, ponieważ witamina D jest rozpuszczalna w tłuszczach, a im więcej masz komórek tłuszczowych, tym więcej witaminy D musisz im dostarczyć, aby każda komórka była zaopatrzona w nią w sposób wystarczający do prawidłowego funkcjonowania. To ma sens, prawda? Ale nadwaga nie jest jedynym czynnikiem ryzyka niedoboru witaminy D.

Inne przyczyny niedoboru witaminy D to:

- brak ekspozycji na słońce,

- przebywanie w miejscu oddalonym od równika (szerokości geograficzne powyżej 37 ° na północ i poniżej 37 ° na południe od niego),

- ciemniejszy kolor skóry (melanina działa jak naturalny filtr słoneczny),

- stosowanie kremu z filtrem,

- niskie spożycie witaminy D z pożywienia (dieta niskotłuszczowa, beztłuszczowa i bardzo mała lub brak ryb),

- wiek (zwłaszcza jeśli masz ponad 60 lat).

Badania pokazują: wyższy poziom witaminy D może przyspieszyć utratę wagi

Ale jak dokładnie to działa? Krótko mówią, witamina D wspomaga odchudzanie na 3 różnych poziomach:

1. Pomaga zredukować tkankę tłuszczową i ograniczyć apetyt

Oprócz bezpośredniego ograniczenia tworzenia się nowych komórek tłuszczowych i zapobiegania gromadzeniu się tłuszczu, wystarczający poziom witaminy D może zwiększyć produkcję serotoniny (hormonu szczęścia). Może to odgrywać kluczową rolę w ograniczaniu apetytu i zmniejszaniu spożycia kalorii. Co więcej, wyższy poziom witaminy D został również powiązany ze zwiększonym poziomem testosteronu, który przyspiesza spalanie tłuszczu i utrudnia tworzenie nowych komórek tłuszczowych.

2. Utrzymuje mięśnie i kości w dobrej kondycji

Zgadza się, witamina D wspomaga również układ mięśniowo-szkieletowy. W szczególności pomaga w dostarczaniu minerałów, zwłaszcza wapnia i fosforu. W ten sposób pomaga zachować mocne kości i odżywione mięśnie, co jest szczególnie ważne w procesie odchudzania.

W końcu możesz chcieć stracić kilogramy, ale na pewno nie kości i mięśnie. Jako bonus, witamina D może nawet pomóc przy bólach mięśni i kości, co jest bardzo przydatne, jeśli trenujesz.

3. Wzmacnia Twój układ odpornościowy

A wraz z nim twoje ogólne samopoczucie. Nie jest tajemnicą, że utrzymanie równowagi ciała ma kluczowe znaczenie dla dobrego zdrowia. Jeśli Twoja odporność jest zagrożona, są szanse, że tak samo jest z wszystkim innym.

Nie możesz oczekiwać, że Twój organizm będzie znosił rygorystyczną aktywność fizyczną i zmniejszone spożycie pokarmu, nie mówiąc już o tym, że przełoży się to na utratę wagi, gdy już z trudem wykonuje swoje podstawowe funkcje. Dlatego utrzymanie kondycji układu odpornościowego jest warunkiem wstępnym utrzymania samego ciała w dobrej formie.

Utrzymaj postępy w odchudzaniu dzięki witaminie D3 4000 IU

Nasza formuła o dużej mocy z 4000 I.U. Witamina D3 (100 μg) w łatwych do połknięcia kapsułkach bez sztucznych barwników.

  • Formuła o dużej sile działania, zawierająca 4000 IU (100 μ witaminy D3),
  • Małe, łatwe do połknięcia kapsułki,
  • Bez sztucznych barwników,
  • Dostawa na 30 dni.

Tummy Tox WITAMINA D kapsułki

Witamina D3 w kapsułkach dla optymalnego wsparcia układu odpornościowego oraz zdrowych kości i mięśni!

Tummy Tox WITAMINA D kapsułki -25%

Normalna cena: 39,90 zł

Twoja cena: 29,90 zł

× Zamknij

Żródła:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6780345/  

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3702462/  

https://www.intechopen.com/books/vitamin-d-deficiency/vitamin-d-and-obesity  

https://www.hindawi.com/journals/ije/2014/841248/  

http://ar.iiarjournals.org/content/29/9/3713.long  

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1185/03007995.2014.900004  

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0026049519300058  

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25688659/ 

Wróć do bloga